İADE VE İPTAL

 

  1. SATIN ALDIĞIM ÜRÜNDEN MEMNUN KALMAZSAM NASIL İADE EDERİM ?

Tüketici, yalnızca mesafeli satışlarda (Telefon ve internet üzerinden yapılan satışlar) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereği, hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin satın almış olduğu ürünü, teslim aldığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde, ön bilgilendirme formunda ve sözleşme metninde yazılı olan usule uyarak iade edebilir veya değiştirebilir. Cayma bildirimi tarafımıza ulaştığı tarihten itibaren 20 gün içerisinde, ürüne herhangi bir hasar verilmemesi ve eksiksiz teslim edilmesi şartıyla, tercihinize göre ürünü iade alarak bedelini tarafınıza ödemeyi taahhüt ederiz. Ancak satın alınan elektronik ürünlerde; sim kart takılması, WİFİ ile network bağlantı kurulması, kurulum yapılması, sarf malzemesinin kullanılmış olması, koruyucu bantların çıkarılmış olması, aktivasyon yapılması ve kullanıcı yaratılması halinde iade kabul edilmemektedir. Ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden tüzel kişi ve / veya kişiler cayma hakkından ve cayma hakkından doğan hiçbir haktan faydalanamaz.

Ürünü eksiksiz bir şekilde teslim etmenizi rica ederiz. Cep telefonu, notebook, televizyon, tablet, oyun konsolu gibi ürünlerinde “kurulum sağlandıktan” sonra cayma hakkında bulunulamaz.

  1. Yazılım ürünlerini iade edebilir miyim ?

Yazılımlar kesinlikle iade alınmamakta veya değişimi yapılmamaktadır.

  1. Sarf malzemelerinde iade süreci nedir ?

Sarf malzemelerinde, ambalajı açılmış ürünler iade alınmaz. Eğer ürünün ambalajı açılmamışsa iade edebilirsiniz. Yazıcı, iade ve değişim işlemlerinde sarf malzemesi olan kartuş veya toner açılmış ise; kartuş veya toner bedeli düşülerek iade veya değişim işlemi yapılır.

Cep telefonu siparişlerinde ürün müşteriye ulaştıktan sonra ortaya çıkabilecek arızalar için, müşteri ürünün kutusu içerisinde yer alan yetkili servislere başvurmalıdır.

  1. Ürünüm eksik çıkarsa ne yapmalıyım ?

Ürününüzün teslimat sırasında kutusunun taşımadan dolayı hasarlı olup olmadığını ve eksiksiz olduğunu kontrol ediniz. Ürününüzün eksik, hasarlı veya ambalajının bozuk çıkması durumunda kargo görevlisine tutanak tutturarak siparişi teslim almayınız. Siparişinizi teslim almadığınız durumlarda …… numaralı telefonu arayarak mesafeli satış yetkilisine bilgi veriniz. Size tarafımızdan yeni ürünleriniz derhal gönderilecektir. Kutusu hasarlı olan ürünlerin teslim alınması durumunda içindeki ürünlerin hasarından veya eksikliğinden İmaj Market sorumlu değildir.

Cep telefonu siparişlerinde ürün müşteriye ulaştıktan sonra ortaya çıkabilecek arızalar için, müşteri ürünün kutusu içerisinde yer alan yetkili servislere başvurmalıdır.

  1. Ürün iade sürecinden sonra ödediğim ücreti nasıl geri alırım ?

İade koşullarında belirtilen şartlara uygun taleplerinizde; ilgili ürün İmaj Market’e ulaştığı andan itibaren on (10) gün içerisinde ürün bedeli alışveriş yaptığınız hesaba iade edilecektir.

Kredi kartınıza yatırılan geri ödemenin kredi kartı ekstrenize artı bakiye olarak yansıması, bankanızın süreç ve uygulamalarına bağlı olarak ortalama iki -üç hafta sürebiliyor. Bu süreç genel bir uygulama olup, İmaj Market’in herhangi bir müdahalede bulunma hakkı bulunmamaktadır. İade işleminizin kredi kartınıza yansımasında gecikme yaşanması halinde, bankanızdan detaylı bilgi alabilirsiniz.

  1. Kredi ile yapmış olduğum alışverişi nasıl iade edebilirim?

Henüz ürün çıkışı yapılmayan siparişinizle ilgili iptal/iade talebinde bulunduğunuzda, tarafımızdan banka kanalı ile iptal/iade işlemi gerçekleştirilecek ve kısa mesaj yolu ile bilgilendirme yapılacaktır. Ürün teslimi yapılmış işlemler için genel iade süreci geçerli olacaktır, işlem tutarı hesabınıza havale edildikten sonra kredi iptal başvurusunu bankanıza yapabilirsiniz.

  1. KOLAY İADE

  • İade Talebi Oluşturun

İade talebinizin oluşturulması için “Hesabım” menüsü altındaki “Siparişlerim” adımından iade talebinizi oluşturabilirsiniz. Bunun için ilgili siparişinizin detayını açarak iade etmek istediğiniz ürününüzün yanındaki “İade Talebi” butonuna tıklayınız. Açılan pencerede iade nedeninizi belirterek açıklama bölümünü doldurup “İade Talebi” butonuna tıklayınız.

Talebinize Çağrı Merkezimiz tarafından en kısa süre içinde dönüş yapılarak süreciniz başlatılacaktır. Talebiniz oluşturulduktan sonra tarafınıza iade kargo kodu size SMS ile gönderilecektir.

  • Ürünü Paketleyin ve İade Kodunu Not Edin

İade işleminiz için faturanın asıl nüshasındaki bilgilerin doldurulması gerekmektedir. İade kolonunun altında iade etmek istediğiniz ürüne ait satırda iade adedini, sol altta iade eden kişi olarak adınızı, soyadınızı, iletişim numaranızı ve adres bilgilerinizi yazıp imzalamanız gerekmektedir. Son olarak faturanızın arkasındaki kutu içerisine iade nedeninizi ayrıntılı olarak yazmanızı rica ederiz.

İade etmek istediğiniz ürün veya ürünlerinizi, tüm aksesuarları ve iade alanını doldurduğunuz faturası ile birlikte orijinal kutusuyla, orijinal kutusu yoksa da ürün / ürünlere zarar gelmeyecek şekilde paketleyerek iadeye hazır hale getirmek sizin sorumluluğunuzdadır. Paketlenmeyen ürün / ürünlerin kargo firması tarafından teslim alınmayacağını hatırlatmak isteriz.

Tarafınıza SMS ile gönderilen iade kodunu mutlaka iade paketinizin üzerine yazın. Bu kod kargonuzun ücretsiz gönderimini ve ayrıca kargonuzu takip edebilmenizi sağlayacaktır. Ayrıca İade Hakkında Bilmeniz Gerekenler bölümünü de okumanızı tavsiye ederiz.

  • Paketinizin Kargoya Teslimatını Sağlayın

Siparişinizi herhangi bir kargo şubesinden iade edebilirsiniz.

  • Ücret İadesi

Kargo firması tarafından alınan ve bize ulaşan ürünlerinizin iade koşullarına uygunluğu değerlendirilir. İade talebiniz değerlendirildikten sonra en kısa sürede ürün veya ürünlerinizin bedeli hesabınıza ödeme yönteminize göre aktarılacaktır. Ödemenizin hesabınıza yansıması bankaların işlem sürelerine göre farklılık göstermektedir. Ödeme şekliniz “Kredi Kartı” ise ilgili tutar online olarak kredi kartınıza yapılır. Ödeme şekliniz “Havale/EFT” ise ilgili tutar bildirimde bulunduğunuz IBAN hesabınıza ödenir. Taksitli alışverişlerde iade tutarı banka tarafından taksit sayısı kadar ayda iade edilmektedir.

  • 14 günlük iade sürem doldu, ürünümü iade edebilir miyim?

Yasal süreçler gereği cayma hakkı kapsamında iade işlemleri ürünün size teslim tarihinden itibaren ancak ilk 14 gün içinde yapılabilmektedir. Aksi halde cayma hakkı kullanılamaz.

  • Kargo hizmet bedeli hangi şartlarda iade olur?

Adrese teslimatı gerçekleştirilen ürün için iade talep ediliyor ise müşteri kargo hizmetinden yararlandığından dolayı sadece ürün bedeli iade edilerek kargo hizmet bedelinin iadesi yapılmaz.

Sipariş teslim edilmeden müşterinin iptal talebi var ise veya kargoya teslim edilmiş ancak müşteriye teslim edilmeden ilgili kargo firması üzerinden geri çekildiği durumlarda kargo bedeli kesilmez, müşteriye iade edilir.

Siparişte birden fazla ürün olması durumunda kargo bedeli ürün bazında dağıtılmamaktadır. Siparişte birden fazla ürün mevcut ise 1 adet sevk edilmeden iptal edilmiş ve diğer ürün adrese teslim edildi ise müşterinin siparişte teslim edilmiş yani kargo hizmeti aldığı ürün bulunduğu için kargo hizmet bedeli iade edilmez.

  1. İADE HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

  • Satın aldığınız ürünün teslimat tarihinden itibaren 14 gün içerisinde iade hakkınızı kullanabilirsiniz.
  • Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, 14 günlük cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı (ürünün olağan kullanımı) dışında meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
  • İnternet sitemizden satın aldığınız ürünlerin iade sürecini internet sitemizden başlatabilirsiniz.
  • Tüzel kişiliğe sahip olan ve şirket adına düzenlenmiş olan faturalarda iade taleplerinde; ilgili şirketin iade yapılacak ürünler için İmaj Market adına iade faturası düzenlemesi gerekmektedir. İlgili şirket e-vergi mükellefi ise düzenlenmiş olan e-iade faturasının numarasını İmaj Market’e ilgili iade dönemi içerisinde iletmesi gerekmektedir. Kurumsal satışların iade işlemlerinde ilgili firmanın İmaj Market adına iade faturası düzenlenmesi yasal bir zorunluluktur, iade faturası oluşturulmadan iade süreci başlatılamamaktadır.
  • Kredi kartı sahteciliği, dolandırıcılık vb. gibi şüpheli olabilecek kanuna aykırı işlemlerin tespit edilmesi durumunda, nihai tüketicilerin zarar görmesine sebep olabilecek satın alımlarda siparişler iptal edilebilir. Alışverişe ait ödeme alınmışsa yasal süre içerisinde geri ödeme yapılır.
  • Tahsilat veya ödeme/ iade süreçlerinde ilgili bankanın herhangi bir sebeple uygulayabileceği komisyon, kur farkı, hizmet ücreti vb. kesintilerden İmaj Market’in herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
  • Demonte olarak satılan ürünlerde, ürünün montajı yapılmışsa mutat kullanım kapsamı dışında tutulur ve iade süreci başlatılmaz.
  • Kurulumu servis tarafından yapılacak ürünler için servis dışında kutunun açılması ve kurulumunun yapılması durumunda ürünler iade kapsamı dışında kalmaktadır.
  • İade etmek istediğiniz ürünün kargolanabilmesine olanak sağlayacak şekilde orijinal kutusuna ve ambalajına koyarak, faturanın asıl nüshası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Paketlenmemiş ürün / ürünlerin iadesi kargo firmasın tarafından alınmamaktadır.
  • İade edeceğiniz ürünlere ait hediye olarak verilen promosyonlu ürünler varsa bu ürünlerin de aynı anda iadesinin yapılması gerekmektedir.
  • Sağlık ve hijyen açısından ve ilgili mevzuat gereği; havlu, nevresim takımı, çarşaf, yastık, yastık kılıfı, yorgan, yaylı yataklar, klozet takımları, klozet kapakları, klozet fırçaları, kişisel bakım ürünleri, çizme, bot, ayakkabı, eldiven, maske gibi ürünlerin koşulsuz iadesi kabul edilmemektedir. Bu gibi ürünlerin iadesi ancak ürünlerin ambalajının açılmamış ve/veya ürünün denenmemiş olması koşuluna bağlıdır.
  • Elektrikli ürünlerde iade işlemi için yetkili servis raporu gerekmektedir. Ürünlerin faturası ve garanti belgesi ile servisine başvurarak yetkili servis raporu alabilirsiniz. Yetkili servis raporu sonucuna göre ürünlerin kusurlu/arızalı olması durumunda iadeniz tarafımızca gerçekleştirilecektir.
  • Tüketicinin Korunması Kanundan kaynaklı tüm haklarınız saklı olmak üzere, hızlı değişen stok, tedarik koşullarındaki değişimler nedeni ile ürün değişimi yerine iade işlemi yapılmaktadır.

HIZLI TESLİMAT

  1. Ürünü Teslim Alırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Kargo görevlisinden siparişinizi teslim alırken paketinizin hasarsız olduğundan emin olun. Paketiniz hasarsızsa teslim formunu imzalayıp, ürününüzü teslim alabilirsiniz.

Paketinizin hasarlı gelmesi durumunda kargo görevlisine paketin hasarlı olduğuna dair tutanak tutturun ve kargo görevlisine paketi geri verin. Ardından 0(312) 231 12 26 numaralı çağrı merkezimizi arayarak ürünün değişimi veya iadesi için bilgi alabilirsiniz.

Her tür kurumsal taleplerinizi [email protected] e-posta adresine iletebilirsiniz.

Ödemelerinizi aşağıdaki seçeneklerden herhangi birisi ile yapabilirsiniz;

  • Kredi Kartı
  • Kapıda Ödeme veya EFT/Havale

Talepleriniz alındıktan sonra, en kısa sürede sizinle iletişime geçilecektir.

  1. Kargo Firmaları Gönderi Kapsam Alanı

Kargo firmasının gönderi alanı kapsamında olması şartıyla siparişleriniz Türkiye sınırları içerisinde dilediğiniz adrese ulaştırılır.

  1. Siparişinizin Hazırlanması

Sipariş ettiğiniz ürünlerin kargoya verilme süreleri ürün detay sayfalarında yer almaktadır. Siparişiniz İmaj Market tarafından kargoya verildikten sonra bir e-posta ile bilgilendirileceksiniz.

Adresinize gönderilen ürünlerin teslimat süreleri değişiklik gösterebilmektedir.

Aynı sipariş içerisinde gönderilen ürünlerde kargoya teslim süresi daha uzun olan bir ürün varsa, siparişinizdeki ürünlerin tamamı hazırlandıktan sonra, tek seferde kargoya verilir. Belirlenen hacim ve ağırlıktaki ürün gruplarını mağazalarımızdan da teslimatı yapılmaktadır.

Siparişinizdeki ürünlerin stok durumundan kaynaklanabilecek bir sorun yaşandığı takdirde İmaj Market tarafından bilgilendirileceksiniz.

  1. Siparişinizin Takibi

Siparişinizin kargoya verildiğine dair size gönderilen e-posta'dan 24 saat sonra Siparişlerim bölümünden gönderinizin durumu hakkında ve kargonuzun şu anda nerede olduğuna dair bilgi alabilirsiniz.

Eğer siparişiniz “Kargoya Verildi” statüsündeyse alıcı ve/veya adres değişikliğini ancak kargo firmaları yapabilir. Değişiklik talebinizi iki şekilde iletebilirsiniz.

1. Kargonun gönderildiği kargo firması ile aşağıdaki numaralardan irtibata geçerek:

a. MNG Kargo için 444 06 06

b. Yurtiçi Kargo için 444 99 99

  1. Kargoya Verilen Siparişlerin Teslimat Adresinize Sevkiyatı

Kargoya teslim edilen siparişlerinizin tarafınıza ulaştırılma süreleri; bulunduğunuz il / ilçere göre ve kargo firmalarının dağıtım sürelerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Bu nedenle; Kargoda olan siparişlerinizin teslim tarihleri ile ilgili detaylı bilgiyi kargo firmasının Çağrı Merkezini arayarak öğrenebilirsiniz.

  1. Kargo Firmasının Teslimat Anında Size Ulaşamadığı Durumda

Kargo firması siparişinizde belirttiğiniz adresinize teslimat için geldiğinde, adreste kimseyi bulamaması durumunda, ürünleriniz 3 gün boyunca kargo firmasının şubesinde bekletilir. Bu süre içinde kargo firması ile iletişime geçerek ürünlerin yeniden adresinize getirilmesini isteyebilir veya direkt şubeden kendiniz alabilirsiniz. Ürünler 3 gün içinde teslim alınmazsa otomatik iade süreci başlatılacaktır.

  1. Resmi tatil günlerinde teslimat yapılıyor mu?

Kargo firmaları sadece iş günlerinde teslimat yapmaktadır.

  1. Kargo Ücretleri

İmaj Market’ten sipariş verdiğiniz ürünlerin kargo ücreti orijinal ambalajlarının hacimlerine (desilerine*) göre hesaplanmaktadır. Ürününüzün hacmine göre kargo firmalarından en uygun ücretli olan ile teslimat sağlanacaktır.

  1. Hasar Güvencesi ve Taşıma Sigortası

İmaj Market’ten verdiğiniz siparişler kargo firmasının güvencesi altındadır.

Ürünleriniz, kargo şirketine verildiği an sigorta kapsamına girmekte ve söz konusu sigorta size yapılan teslimattan 24 saat sonrasına kadar geçerliliğini korumaktadır. Teslimattan 24 saat sonrasında hasarlı ürünler sigorta kapsamından çıkıp sorumluluk müşteriye geçmektedir.

Teslimat sırasında kargo görevlisi yanınızdayken koli üzerinde hasar, ezilme, ıslaklık veya koli üstünün açılmış olması gibi bir tespitiniz olursa kargo görevlisinden tutanak hazırlamasını talep ediniz ve gönderiyi kabul etmeyerek geri gönderiniz. Kolinizi açtıktan sonra sipariş ettiğiniz ürünlerin eksik, yanlış ve/veya hasarlı olduğunu tespit ederseniz durumu 24 saat içinde bildiriniz.